Tietohallinto


Tietohallinnon toiminta-ajatuksena on luoda sairaanhoitopiirissä ja sen eri yksiköissä tietojenkäsittelyn toimintaympäristö, joka mahdollistaa järkevän, taloudellisen, tehokkaan ja turvallisen tavan käyttää erilaisia tietojärjestelmiä.

Tietohallinnon tehtäviä
- sairaanhoitopiirin tietoteknisen infrastruktuurin kehittäminen ja ylläpito
- tietojärjestelmien suunnittelu, kehittäminen, ylläpito ja käyttöönoton tukeminen
- käyttäjätunnusten hallinta
- tukiasemien tukipalvelut
- tietoturvasta huolehtiminen
- yleinen tietohallinnon kehittäminen
 

Päivystys ja palvelupyyntöjen lähetys

LapIT-palvelupiste  24/7 p. 0201 555 222

LapIT puhelinpalveluaikana arkisin klo 7.30–17.00
* Soitot päivystysnumeroon 020 155 5222,  josta vastaa LapIT:n asiantuntija
* Sähköpostitse: asiakapalvelu@lapit.fi tai suoraan  ICT-väylään

Muina aikoina
* Soitot päivystysnumeroon 020 155 5222,  josta vastaa LapIT:n päivysytäjä
* Sähköpostitse: asiakaspalvelu@lapit.fi tai suoraan ICT-väylään
* Iltaisin/öisin ja viikonloppuisin sähköpostitse ja itsepalveluportaalin kautta tulleisiin palvelupyyntöihin reagoidaan arkipäivisin (ma-pe)

Akuuteissa hoitoprosessia estävissä asioissa otettava yhteys
aina ensin puhelimitse päivystysnumeroon 020 155 522