Palaute
Arvoisa potilas / asiakas / läheinen
Haluamme tarjota potilaalle laadukasta, turvallista ja asianmukaista hoitoa. Palautteesi on ensiarvoisen tärkeää toimintamme ja asiakaspalvelun kehittämisen kannalta. Palautteet käsittelemme luottamuksellisesti.
Ajanvarausta ja hoitoa koskevat palautteet
Jos palautteenne koskee ajanvarausta tai hoitoa, voitte olla yhteydessä suoraan teitä hoitavaan yksikköön puhelimitse tai keskussairaalan vaihteen kautta p. 016 3281.
Laskutusasiat
Mikäli palautteenne koskee laskutusta, voitte soittaa potilaslaskutuksen numeroon 016 328 7990 ma-to klo 9.00-12.00 ja klo 13.00-14.30. Perjantaisin puhelin ei ole käytössä.
Yleiset hoitoa, toimintaa ja palvelua koskevat palautteet
Huomioittehan, että tietoturvasyistä sähköiseen palautelomakkeelle ei tule laittaa mitään henkilökohtaista tietoa, esim. henkilötunnusta tai terveystietoja. Myöskään yksityiskohtaisia hoitoon tai ajanvaraukseen liittyviä asioita emme hoida tämän palautejärjestelmän kautta. Niissä asioissa olkaa yhteydessä suoraan hoitoyksikköönne.
Linkki sähköiseen palautelomakkeeseen: Sähköinen palautelomake
Voitte antaa palautetta myös paperilomakkeilla, joita sijaitsee Lapin keskussairaalan sisäänkäynnin läheisyydessä tai omalla vapaamuotoisella kirjeellänne osoitteeseen: Lapin keskussairaala/asiakaspalaute PL 8041, 96101 Rovaniemi tai sairaalan aulassa sijaitsevaan asiakaspalautelaatikkoon.
Lapin hyvinvointialueen sähköisesti tai käsin täytettävät lomakkeet
Tiedonsaantioikeus-sivuilla on sekä sähköisesti että tulostettavat/käsin täytettävät lomakkeet:
- Asiakas- tai potilastietojen tilaus
- Henkilörekisteritietojen tarkastuspyyntö
- Lokitietopyyntö
- Rekisteritietojen oikaisu- tai taydennyspyyntö
- Valtakirja potilasasiakirjojen luovuttamiseen
- Potilasasiakirjojen luovuttamiseen annetun valtakirjan peruuttaminen
- Pyyntö vainajan tietojen luovuttamiseksi
Asiakkaan ja potilaan oikeudet -sivulla sekä sähköisesti että tulostettavat/käsin täytettävät lomakkeet:
- Potilaan hoitoon ja kohteluun liittyvä muistutus
- Sosiaalihuollon asiakkaan muistutus
- Potilaan ja omaisen haitta- ja vaaratilanneilmoitus
Julkaistu 4.1.2018 klo 13.10, päivitetty 23.1.2023 klo 11.24